.: Wahai anak Adam, Berhati-hatilah dengan urusan dunia kerana halalnya dihisab haramnya diazab :.

Saturday, May 12, 2012

Vacation : Redang is AWESOME! 2nd time trip? YES! I will!

SUBHANALLAH..!


Assalammualaikum wbt..

Hi guuys.. How's life?? ok kah??
Kali ni ye entry just nak cite psl my trip to redang last week..
I didn't have chance like others pg oversea sana sini..
Tak mampu like others.. I know dat..
So keep you fake smile guys.. *sigh*
But atleast.. This trip kan...is where I spent my precious time with people who love me.. with fantastic place and awesome activities.
That is more important kan?? :)
This is my 1st vacation after mak meninggal...
Thanks to my lovely friends (you know who you are) for spending your time for me.. it was a great trip!
I enjoyed it so much!

Stat with driving from KL to KT.. sepanjang perjalanan mmg asyik berborakkkk xhenti2.. update itu ini.. Dari hal kerja ke hal org kawin.. then msok plak hal politik negara... pergh.. mmg best!
Bila ngntok n lapar..benti rehat kat mana2 .. mmg best...
Sampi KT around 5am.. brekfst again together.. b4 menidokan diri barang sejam di masjid Mizan...
Pagi tuh semua jd zombie! sbb xckop tido! hehe..

Sampi redang..!
Habis semua lupa..
Kepenatan mengharungi malam yg panjng...
Kesibukkn kerja yg xpernah abis..
MMG AWESOME!
Wo! Baru sampi! Rasa nak terjun uouls!!


Snorkeling trip yg mengeluarkan satu kelemahan aku..
Owh baru tahu aku ni.. MABUK LAUT..
naik ferry ok.. naik boat..owh..tidak!!
Tensen!!
Muka aku yg menahan muntah!



Dpn chalet pon dh boleh klo nak snorkeling..
MMg awesome!
Selama ni tgk kt iklan n kat tv...
skali..mmg sama mcm yg dlm poskad n whatsoeva!
SUBHANALLAH!
CANTIK!
Maka.. dgn ini..
Aku akan kembali ke Redang semula
Mesti!!!



Bila berada dlm laut..
tgk ikan2 bewarna warni.. berenang2 senang hati... corals yg cantik.. batu2 yg unik2...hidupan2 laut lain yg indah... mulut ni xhenti2 memuji kekuasaan Allah...
Byk benda yg kita xtau..
Dlm laut ni.. bykk benda yg kita xjumpa..
kita xteroka..
Klo kita ade pluang...
Sungguh kita akan sentiasa mengucapkan betapa bijaksanaNYA pencipta kita..
Yg didarat pon x abis lg nk tgk..
Ni yg laut plak..
kesempatn yg aku ada brg seciput ni..
Aku hargainya sgt2!
Sungguh.. Benarkan..
Allah maha Kaya!
Subhanallah!
Ya itu sahajalah yg aku mahu katakan.. eheks!

Coral yg memegunkan!*betul ke word tuh.hehe*

Owh..ikan dtg serbu..! All the fishes love us!hehe

Allahuakbar..!

Gamat sdg relax...!

Erk? owh.. xtau apa.. bt cantik sgt!

Ikan ni.. sesat..mgkin lari dr rumah?ahaha..


Ok.. now..layan gmbr2 sepnjng di Redang.. maybe sama yg di FB..
apa adahal! hehe..

Klo ade sesama nk g redang mahu guide..leh pm.. meh kt bg chalet yg murah..mkn best.. view fantastic..don worry.. ni bkn bsns aku..so i just nk promote sbb ya lah tmpat best n worth.. apa adahal! ^^

Adios!
*Dedikasi utk Dajwa, Zubed, and Adik. And plus, Niza and Wani yg x dpt join time ni. next time ayuh pergi bersama ok! <3 p="">



















Amacam?? hehe...

Notakaki: Sejak hari pertama mak pergi.. setiap malam pon akan rindu mak.. dan setiap malam pon air mata ini akan mengalir.. Ya.. di Redang juga aku x terlepas dr kerinduan itu.. Tumpah juga airmata di bahu shbt baikku ketika mahu melenakan diri di malam hari...

Walaupun mungkin aku mampu tersenyum..
Walaupun aku ketawa riang..
Namun jauh di sudut hati...
Masih ade rindu yg berbekas..
Masih ade sedih yg terasa..
Aku cuma mahu bangkit semula..
Dan ini.. salah satu cara.. Kan?

:)

Wassalam!


1 comment:

  1. sronok baca entry zai ... plus with awesome pic.. I hope I can join all of you next trip.. insyaallah..

    ReplyDelete