.: Wahai anak Adam, Berhati-hatilah dengan urusan dunia kerana halalnya dihisab haramnya diazab :.

Monday, February 14, 2011

Mak -->> itulah ujian yg ALLAH beri pada aku..

Sebulan lalu, mak masih kuat berdiri, mampu berjalan, masih boleh menguruskan tanaman di kebun kecil dpn rumah...
Tiba2, balik kali ni, mak hanya baring di katil, jalan berpapah, mandi pun mengharapkan anak2...
Itulah kuasa Allah..menguji kita untuk melihat tahap iman kt..

Apa yg kamu rasa agaknya..??apa ya...
Arwah abah pernah cakap.. 'JAGA EMAK kelak..'
JAGA EMAK...
ehm..sejauh mana kami 9 org adik bradik ini benar2 MENJAGA emak..??
cukupkah dgn hanya beri duit setiap bulan..??
skrg..mak minta dipapahkan pun ada antara kt yg bunyi..
dulu..yg dukung kita kecik2 sapa agknya ya..
skrg..mak mtk mandikan pun kt dah stat tunjuk2 suh org lain buatkan..
dulu..yg duduk lama2 layan kt nak main air dlm bilik mandi tu sapa agknya ya...
skrg..mak mtk urutkan kaki..sikatkan rambut..temankan makan...
tp ada gak yg tarik muka...
dulu..kt dok penat time blk sek..pstu pagi2 yg elokkan rambut n tudung kt...masak mcm2 tok kt...sapa agaknya...

**deep sigh**
benarlah org kata, seorang ibu mampu menjaga sepuluh orang anak..tpsepuluh orang anak belum tentu mampu menjaga seorag ibu..

Aku sayang mak aku..mungkin lbh dr kakak2 dan abang2 aku yg lain. Bkn sbb aku anak bongsu, tp kerana aku mmg sygkan mak..mcmana mak sygkan aku dr aku kecik semut smpi besar gajah ni..macamtulah aku sygkan mak...aku mahu sj berada dgn dia 24jam kalo boleh..aku sgt mahu..sgt...sampai satu tahap rasa mahu berhenti kerja dan duduk jaga mak..nak sgt..mahu sgt...tp kerana kerja aku gagahkan jugak..

notakaki:
moga Allah permudahkan segala2nya tok mak..Kalian..doakan ya...

"In all of creation
All things great and small
You are the one that surpasses them all
More precious than
Any diamond or pearl
They broke the mold
When you came in this world
And I'm trying hard to figure out
Just how I ever did without
The warmth of your smile
The heart of a child
That's deep inside
Leaves me purified

Your love is like a river
Peaceful and deep (and deep)
Your soul is like a secret
That I never could keep
When I look into your eyes
I know that it's true
God must of spent...
A little more time
On you..."
 **mode ~ Emo..ahaks..**

6 comments: