.: Wahai anak Adam, Berhati-hatilah dengan urusan dunia kerana halalnya dihisab haramnya diazab :.

Friday, February 18, 2011

SaLahkan iLmu iNi diHaLakan kpda Non-MusLim?? **kaLian mgKin tdK mngerTi**

" Dia ex-sek agama, grad pulak dr Uni Islam tuu.tp bagi ilmu kat org kafir. xfaham tol lah. tahulah pandai n leh demand gj. aja org kafir kan gaji mahal. anak2 islam dia wat dek je.pelikkan "

aku hanya mengeluh panjang. aku tahu status hamba Allah itu ditujukan pd aku. almaklum la, dia dgn aku mmg link kurang baik dr dulu.tp..salahkah aku bekerja..menumpahkan ilmu pd yg bukan islam...??

Ya..aku fhm mksud dia, perkmbangan ilmiah anak2 islam kt penting..mngapa mahu menolong org non muslim pula. oklah..betulkan aku kalo aku silap..

ya, tmpat aku mngajar ni 98% adalah non muslim. even tenaga pngajar juga mgkin 5% shj yg muslim.tp adakah bermksud aku tak boleh share ilmu Allah ini degn mereka. bukankah dlm Al-Quran pun byk ayat Allah suruh kt berdkwah.

ya,aku bkn jurusan agama,aku bkn ustzh tp didikan agam yg ada aku rs sudah smpai msnya aku jalankan tggungjwb aku sbg daie'. hamba Allah trsebot tdk tahu betapa besarnya pluang menjdi daie' disini. Ya,di lembah ilmu non muslim ini...

Islamic Accounting and Finance dept bakal diwujudkn di sini. Lihat btapa non muslim berminat dgn Islamic way of managing finance and account. dan jgn trkjot rata2 yg berminat ialah non muslim. aku..ada sebab kukuh mngapa aku berdoa 'jodoh' aku dgn university ini panjang. mahukah kalian..(kau, wahai Hamba Allah) melihat head of dept bg Islamic Finance ini kelak terdiri dr nonMuslim?mahukah??aku tdk mahu..jd aku akn cuba sdya upaya untk mnjd sbhagian projek ini. aku mahu disitu MUSLIM yg mengepalainya...Aku mahu..Mahu sgt..klo bkn aku..mgkin org lain tp MUSLIM yg pastinya...

Kalian tak tahu,betapa non muslim mahu menerokai sistem2 perbankan dan kewangan Islam. ya aku tahu kalian mgkin pk ia utk profit dan kpntingn mereka..tp kaliankah..kamu..kamukah yg memegang hati2 mereka..Kuasa Allah,mgkin spnjng mereka mendalami ilmu ini, Allah bukakan hati mereka..jd disinilah pentingnya ada seorg yg MUSLIM sama2 membantu..sama2 mengenalkan betapa indahnya Islam ini. The BEST way of Life...
aku bg 1 lg cth.. wktu aku mngaja satu subject sebulan lalu, Taxation, mereka byk berty mngenai zakat..knpa zakat boleh diberi deduction dlm incom tax calculation..perbincagan ini berlarutan hingga mereka berty kebaikkn zakat dan pentingnya zakat. dan akhirnya mereka mngakui, sistem zakat ini sgt bgus dan benar2 adil. Nah, ini..ini kata2 students aku yg non muslim..NON MUSLIM.. aku kdg2 tpk..even kita yg muslim ni pun tah berapa kerat je yg sedar akan hal ini.

post ini berbaur emosi.Ya,krna ini aku bgitu terasa dgn kata2 tersebot.jd aku coret disini agar kalian tahu..tak kamu, hamba Allah itu tahu, aku di lembah ilmu yg dimonopoli oleh non-muslim ini bkn krana gaji yg mahal tp krana aku mahu jalankan sdkt tanggjwb aku sbg daie'. Dgn ilmu yg aku curahkan, aku mahu membawa mereka mngenali Islam. Ya bkn mudah.sgt susah..aku akui sgt...SGT...tp ini usaha aku..jd salahkah aku mencuba..???

salahkah dari 100 org graduan university Islam itu,aku satu2nya mencuba untuk msok ke 'sarang lebah' ini..??Ya aku mungkin 'disengat' lebah (bkn shj lebah di sarang tp lebah2 diluar itu,seprti kamu,Hamba Allah)...tp mana tahu aku mungkin mendapat 'madu' lebah2 tersebot akhirnya nanti..??Ini semua kuasa Allah..

Allahuakbar...

**mode ~ sigh**

4 comments:

  1. Biaq pi kat depa. Allahuakbar. terusskan usaha mu zaii!!

    ReplyDelete
  2. BANYAK FIRMAN ALLAH SURUH KT BERDAKWAH TAK KIRA DIMANA DAN PADA SIAPA. ORANG2 YANG CAKAP MACAM DALAM SMS DIATAS ADALAH ORANG YANG TAK PERNAH FIKIR APA MAKSUD BILA ALLAH KATA SURUH BERDAKWAH. JANGAN RISAU ZANIA.AWK IKHLASKAN HATI DAN TERUSKAN USAHA. INSYAAALAH.

    ReplyDelete
  3. Kesian dia kak... Jumud sgt tu, minda terkongkong. Haishh... -_-''

    Chaiyok kak!!!

    ReplyDelete
  4. tq..huhu..
    epah: ya..sgt..sgt jumud...huhu thnaks nway. ^^

    ReplyDelete