.: Wahai anak Adam, Berhati-hatilah dengan urusan dunia kerana halalnya dihisab haramnya diazab :.

Sunday, May 12, 2013

Everyday I Love You



Assalammualaikum wbt...

Ini post pertama di tahun 2013..
Ini post pertama setelah berbulan blog ini ditinggalkan sepi..

Hari ini kata org barat hari ibu..
2nd week of May katanya...
Feeling aku memang tak best..
Bila kat newsfeed facebook banyak betul org wish kat mak diaorang..
Plus.. celebrate dgn happynya dgn mak mereka..
Best kan... Jeles pun ada...Hehe...
Adeh...

Islam.. memang x galakkan nak sambut hari2 yg org Barat anjurkan..
Takut2 akidah mengalami gangguan kecil.. Yelah.. budak sekarang.. cerdiknya kadang2 tidak berlandaskan apa yg Allah pandukan..
Namun, jika ia sekadar mengingatkan..
Tak salah...
Atleast.. Ia menjadi seperti satu loceng penggera bg mereka yg terlupa nak menghargai mak mereka..
Kan?

Pada aku.. Setiap hari mak abah disebut didalam doa aku..
Alhamdulillah.. setakat ini...
Belum pernah tinggal walau sekali menyebut nama mereka dia dalam sujud aku...
Sudah 10tahun aku mengharap kasih sayang Allah menjaga dan mengasihani Abah disana...
Sudah setahun setengah meminta belas Allah menjaga dan mengasihani Emak disana...
Kerana hanya itu tanda kasih sayang aku...
Tanda rindu aku..
Tanda penghargaan aku..
Kerana hari2 pun.. Hari Ibu utk aku.. Hari Ayah utk aku..
Kerana mereka.. sentiasa bersama aku...
Nih.. Di dalam hati ini..

Happy Mother's Day to all of you.
and ya..
Happy Mother's Day mak!
May Allah bless you there...

:)






2 comments: