.: Wahai anak Adam, Berhati-hatilah dengan urusan dunia kerana halalnya dihisab haramnya diazab :.

Saturday, December 17, 2011

J.E.A.L.O.U.S. to the right person!



Aku Tak Puas Hati !!!

Jeles betul aku kat si dia tuh !!!

 Eeeee.... Geramnya !!!! Ye lah kan, cuba korang bayangkan; (tutup mata..kasi imagine baiikkk punye.. jgn tido plak..)

 Dia tu...

 1. Tiap2 pagi sbelum subuh dia dpt bangun awal... dah lah dapat solat sunat tahajud, dpt pula solat subuh berjemaah lps tu... wktu tu aku tengah sedap2 tido lg...

 2. Pagi2 dh mula mengaji... abis lh juga dlm 2,3 helai... padahal wktu tu aku bru brsiap2 nk "solat subuh gajah".... lepas tu boleh pulak dia baca Al-Mathurat... Kdng2 sughra, kdng2 kubra... tngk atas kesempatan dia....

 3. Tengah2 aku breakfast klu 9.40 pagi, aku nmpk dia "kerek" je ke surau utk solat sunat duha...

 4. Wktu Zuhur, dia smprt pula brjemaah di surau... Wktu aku tengah sedap2 makan tngh hari kt cafe pulak tu...

 5. Tengah aku best2 main futsal kt padang, dia boleh slamber je g masjid untk solat maghrib... Siap tnggu utk dengar kuliah maghrib lps tu lg !!!

 6. Wktu aku tngk sedap2 makan malam, dia dh balik dri masjid selesainya solat Isyak... Nk ckp dia tidur awal, aku tngok lebih kurang cm aku jugak...

 DAN YANG AKU PALING TIDAK PUAS HATI IALAH.....

 DIA BOLEH MAINTAIN JE RUTIN TU HARI2 !!!!

 Mau nye aku tak jeles cm ni.... Ape bnde ye rahsia dia nih ??? Korang tau tak ???

 Kalau comfirm esk aku masih Allah hidupkan, blh lah nk postpone dlu usaha nk challange dia nih... Tp klu tidak, baik aku mulakan sekarang !!!

ihsan: akuislam

Notakaki: Kita suka tak puas hati dgn kejayaan org lain.. dengki dgn kesenangan org lain.. jeles dgn kecantikkan org lain bla..bla..bla..

Tapi tidak kah sedar kita ini sepatotnye..selayaknya..sewajibnya.. jeles dgn org2 yg sedang bersungguh2 merebut cinta dan ksh syg Allah tuh.. mcm yg disebut la.. yg bangon tahajud, yang dhuha xtinggal, yang jemaah mencuba utk tdk missed..yg best tu.. rutin tersebot menjadi part of their life. Kita?

Mmg la Allah maha pengasih lagi maha penyayang..bis..xpyh wat pape tnda kita mahukan cinta Dia nan satu tuh..? Tapi jeles je xckop beb.. kn ada usaha...kena istiqamah..kena mujahadah.. ha tu sume susah tuh.. xgitu..?Woha!

**peringatan ini utk aku. Harap maklom**


4 comments: