.: Wahai anak Adam, Berhati-hatilah dengan urusan dunia kerana halalnya dihisab haramnya diazab :.

Thursday, February 9, 2012

Menangis untuk Kembali?

"Allah sayang aku kan Dajwa..."

Ya..itu ayat yang kerap meniti di bibir ku sejak dari dulu dan ya..sejak pemergian mak.. hampir setiap hari aku bertanya benda yang sama kepada si dia.. si sahabat yg setia disisi mndgr luahan hati dan menangis bersama berkongsi kesedihan...

Oh ya, Assalammualaikum kalian.. lupe pulak.. :)

Blog ni dh bersawang.. xtau lah nape malas sgt nak update..uhuu...~
But this time I would like to share something with all of you..

Kenapa bila Allah uji.. tanda Allah syg kita..
Kenapa bila Allah bg kesusahan.. tanda Allah syg kita..
Kenapa bila Allah ambil org yg kita syg.. tanda Allah syg kita..
Kenapa Allah bg semua benda yg kita xmahu and xsuke..
Still sbbnye Allah syg kita..
Kenapa..?

Aku ini.bkn insan yg baik..bkn hamba yg perfect..
Jadi aku adalah contoh manusia yg sering berty kenapa..
Walhal sbnrnye aku tahu sbbnya..
Cuma..masih mahu ty kenapa...

Allah uji sbb...
Allah mahu lihat sejauh mana kita mahu bergantung pd Allah bila susah..
Allah bg kesusahan sbb..
Allah mahu dakap kita erat2 waktu kite sujud memohon pertolongan dr Dia..
Allah ambil org yg kita sayang sbb
Allah mahu igtkan kita ini hanyalah pinjaman semata...Kita ini hakikinya milik Dia..
Allah bg semua benda yg kita xmahu and xsuka..
Kerana Allah rindu akan tangisan kita
Kerana Allah mahu iman kita ini naik ke satu tahap yg tinggi..
Kerana Allah mahu kita kembali kepada Allah...
Kembali dgn makna yg sebenarnya...

Oleh itu..
jika diuji.. menangislah..
jika ditimpa kesusahan menangislah..
jika diambil org yg kita syg..menangislah..
Menangislah selagi tangisan itu membawa kita kembali kpda Allah..

Allah sayang bukan bermakna Allah beri semua yang kita mahu..
Tapi Allah akan beri apa yang kita perlu.. dan semua yang kita perlu itu..
Akan membawa kita lebih dekat dengan Dia...

kan..?

:)

Notakaki: Aku ini..mahu yg amat dekat dgn Allah.. Dan ujian ini.. ya..ini titik tolak untuk aku semakin dekat dgn Dia..



2 comments: