.: Wahai anak Adam, Berhati-hatilah dengan urusan dunia kerana halalnya dihisab haramnya diazab :.

Thursday, December 27, 2012

Rutin : Mak & Anak Bongsunya (^__^)




Assalammualaikum wbt..

Lama tak jenguk blog.. Sawang.. Penuh!
Siap ada nak tolong bersihkan sawang blog ni.. Amboi!
Btw..sebenarnya lebih kepada tak sangka ada orang baca blog I..
ADA TAHU?
Hakhak..

Btw.. Semakin menghampiri penghujung tahun 2012..
Tandanya.. sudah mahu menghampiri setahun Mak tiada disisi..
*bunyi cengkerik*

Rindu mak..
Rindu sgt..
Oleh itu..
Semakin teringat2 kenangan bersama mak..
Masa cuti sem yg panjang.. Masa time tanam anggur sebelum dapat kerja...
Rutin harian aku dan mak.. yg tinggal berdua di rumah...
Bahagia! SGT!
:)

7.00am : mak bangun awal..solat dan kul 7am je mak g beli nasi lemak kat umah cik timah.. Nasi lemak utk aku la op cos.. Sambal lebih ok! Aku? pas solat.. sambung buat taik mata .. teruk kan..?

10.00am : Mak kejut suh bangun sarapan.. Gosok gigi..basuh muka.. bancuh nescafe... makan ns lemak td.. peh.. terbaik... Pas tu.. tertido lagii.... *bukan 'ter'.. mmg sengaja! * Hakhak.... Mak sambung buat keje..or if rajin dia g library dpn rumah..hehe

1230pm : Mak kejut lagi.. lunch dah siap.. So teman mak makan.. aku kan kenyang lagi.. so just gossip2 dgn mak.. haha..

1.30pm: Aku br nak bangun dan mandi.. mak dah g ngaji petang2..or kdg2 g blaja masak kat surau...aku? tgk tv.. tgk the nanny, tgk ER, marathon sambil2 makan tghari sampai asar...

5.00pm : mak dh balik dr surau ..dia g singgah dulu beli kuih ke mee ke.. apa ke kat kedai k.lang ujung padang.. kdg2 klo ada geng mak akan mkn sane..n of cos bawak balik tok aku sikit.. Yaho!!

6.00pm : Sebenarnya.. aku dlm bilik pas solat asar.. tertido lg.. Gile kan?? Mak panggil byk kali baru le aku keluar.. minum petang sambil mak duk kat depan kot2 ade ahli mesyuarat tingkap kat luar...

7.00pm : Mak sedia nak solat..sambil suh aku tambah lauk pape..

8.00 pm : Makan dgn mak sambil tgk berita.. Yumyum...

9.00pm : Pas isyak mak x kasi alih siaran lain.. dia nak tgk drama masyarakat... So aku mcm biasa.. tunggu kat situ la.. Sambil2 picit kaki mak *itupun mak suruh byk kali baru aku buat..hehe*

9.30 pm : Mak dh tertido.. Aku kejot mak.. Mak angkat kaki masok bilik.. *yes.. leh ambik remote!! Haha*

10.00pm : Aku marathon tgk cite kat tv sampai suboh balik semula! Ohoi! ^^

Dan.. ia berlarutan ke hari2 seterusnya..!
Amacam?? heaven kan??
Duk berdua dgn mak...
Tak sangka.. Masa tu dah berlalu..
Dan sgt aku rinduiii....
SGT!!!

Mak adalah satu2nya org dalam dunia ni faham perangai aku..
Terima aku seadaanya aku..
Dan sayang aku lebih dari sepatutnya...
Eheh.. Boleh gitu...? ^^

Sebab tuh..
Aku sgt rindukan mak..
Setiap detik dan setiap nafas yg aku hela..

Blog ni bersawang pun..
Sebab aku x sanggup nk tgk post2 yang dulu..
Waktu mak masih ada...

Ya ALLAH.. Jaga mereka ya Allah..
Ampunkan mak.. dan abah aku..
Moga mereka sentiasa di bawah rahmat dan kasih sayangMu...

:)

Notakaki : Jangan rasa kita boleh hidup tanpa mak dan ayah kita. If they are still alive, appreciate them.. make them happy.. Because the feeling of losing both of your parents, will not only make you realize how important they are, but also will make you regret for not able to make them smile before.
*I understand the feeling, more than you think.*





3 comments: