.: Wahai anak Adam, Berhati-hatilah dengan urusan dunia kerana halalnya dihisab haramnya diazab :.

Saturday, July 28, 2012

Diary Ramadhan 7 : Hakikat Bahagia



Assalammualaikum wbt...

Amacam pose hari ke 7.. ok kah.. dah seminggu kan kita puasa..hurm...
sekejap je.. moga tros bertabah..! :)

Semalam otw blk melaka..
Singgah Mydin MITC .. Ramai betul org.. hai.. mcm esk raye nih.. Biasalah kan.. org br dpt gaji.. so pe  g  borong la kat Mydin.. barang murah kot.. Lipstick Maybelline yg water shine pun RM16.90 jaahhh.. X ke murah tu....!!! *motip contoh diberi adalah lipstick???haha*

Btw.. biasalah bila ramai org.. nak bayar mmg azab la...
Kita ni beli xdelah... bertroli2 mcm org lain kan..
Tp nak menunggu byr tu.. Huyoo.. dekat sejam kot...

Masa tgh beratur tu.. aku sgt terharu dgn satu family ni..
Mereka beratur belakang aku..
Bila tgk mereka anak beranak..
Aku tahu mereka mcm golongan yg susah..
Sebab..
Mereka dah borong beli baju dan kuih raya kat Mydin..
Sgt jarang aku tgk org beli baju raya kat Mydin,.
Pas tu bile skodeng dlm troli mereka..
Semua benda yg berjenama biasa2.
Jenama plg hebat pun Milo.. tu pun yg kotak tu.. Anak2 dia minum time tu gak..
Xdelah mcm kita ni ha.. mknn jenama nk mahal..
Air yogurt la.. Nugget la..

Itu satu hal lagi.. Paling aku terharu sbb.. mereka.. sgt gembira.. Anak2.. mak.. bapaknye.. Saling bergurau.. Ketawa.. senyum..
Anak2 dia dok main2 pun.. Mereka msh tersenyum n ketawa..
Ketawa ikhlas okeh!
Klo kita agknye.. dh la hangen tunggu lama nk byr.. anak2 plak wat hal. mmg nak mengamuk..
Tp yg ni..
Allah... Sgt BAHAGIA aku rasa...
Setiap kali si mak tersenyum melayan terletah anak sulung yg mungkin baru darjah 2..
Dan tatkala si bapa leka bergurau dgn ank bongsu si kecik perempuan itu...
Hati aku terasa sgt hepi..
Sgt bahagia..
Sgt.. tenang...
Seronok sgt lihat mereka...

Aku terpikir..
Bahagia itu sebenarnya apa pada kita ini..
Aku lihat family mereka sgt sederhana..
Tapi sgt bahagia..
Sungguh kan..
Keberkatan family itu.. perlu ada..

Agaknya.. benarlah kata org..
Harta bukan penentu kebahagian..
Selagi kita redha dan bersyukur..
Tentu Allah kurniakan kebahgiaan yg x putus2..

Kan?

*senyum*

No comments:

Post a Comment