.: Wahai anak Adam, Berhati-hatilah dengan urusan dunia kerana halalnya dihisab haramnya diazab :.

Saturday, July 21, 2012

Diary Ramadhan 1 : Owh..



Assalammualaikum wbt...

Slmat berpuasa kalian.. or lbh sesuai jika.. ehm.. selamat beribadah! Almaklumlah.. kang ade plak yg puasa tp x solat.. x bc quran.. x terawih.. dan sbgnya.. uhuk2..

Arini 1st puasa .
Tadi sahur dgn kaklong.. anak2 buah.. and dajwa..
Aku tido lmbt smlm.. kul 2 br dpt tido..
pastu kul 4 dah bangon..
x boleh tido plak..
b4 tido dok sibuk nangeh kat dajwa..
sbb rindu mak..
masa terawih.. ms solat.. ms bc quran.. air mata x henti2 mngalir..
owh..
itulah perasaannya hari pertama puasa tanpa mak..
aku budget.. tahun pertama ni adalah plg sukar utk aku..
yela.. tahun lps mak ade lagi..
msh boleh sahur sesama..
tp tahun ni...
mak dh xde ..
owh..
sahur td kak long lah yg bertungkuslumus sediakan mknn,,
aku bgon2..semua dh siap..
very the emak la k.long itu..hehe..
bila kejot anak2 buah bgon sahur rs nk gelak pon ade..
dgn mata terpisat2..
bgon.. n makan..haha..
comels!
mcm aku dulu kecik2 lu....
mak.. abah.. sungguh2 suh puasa....
pastu sahur mak msk msakan kegemaran aku..
telur dadar pedas.. yum..!
so xdelah terpisat2 sgt sbb lauk sdp..haha
tp dh xdpt rs dh semua tuh..
owh..

oklah..
Selamat tarvel dlm bulan barakah ini..
moga2 Allah terima semua amal ibadat kita..
Jgn lupa doa utk mak ayah..
yg hidup mahupun dah meninggal dunia...
sbb doa kita itu lah..
yang mereka tunggu2..
Ayuh merebut ksh syg Allah..!

k see ya. Terawih jgn lupe! ^^

Ws..

2 comments: