.: Wahai anak Adam, Berhati-hatilah dengan urusan dunia kerana halalnya dihisab haramnya diazab :.

Wednesday, August 1, 2012

Ramadhan 12 : Depressed dek Ketermadunan Jahiliyah..humm..



Assalammualaikum wbt..

Alhamdulillah.. Sudah Ramadhan ke 12 kan..?
Sungguh cepat masa berlalu.. Moga2 kita masih kuat utk mengharungi bulan barakah ini.. :)

Today is my last class for this semester... Nak tahu perasaannya?? Rasa nak melompat2! hehe..
Bukan apa.. aku sgt exhausted lately... Kelas yg sgt panjang.. keje yg byk terbengkalai.. Students yg macam2.. Adus.. Mmg dugaan.. Huhu..

Masa dok sibuk mentelaah newsfeed shbt2 di fb.. Terlihat 1 post ni psl pasangan yg baru menerima kehadiran 12 org cahaya mata..  Sgt comel dan sgt sihat anak2 mereka..
Namun.. dek undang2 manusia yg berakalkan ketermadunan jahilliyah.. Maka mereka terpksa membunuh kesemua 11 org bayi2 itu dan memilih hanya seorg utk dibesarkan..
Ok itu satu.. And then bab method macamana nk bunuh tu.. ade ke suh lemparkan baby2 tu dr ats gunung..
Allah.....! Mngucap aku berpuluh2 kali..
Mulut ini x abis2 membebel dek mengutuk solution yg sgt CRUEL itu!
Anak itu rezki dr Allah.. Anak juga tanda kasih sayg Allah pada manusia..
Ok fine.. Mereka bukan Islam.. maka.. tolak bab agama..
Abis.. Peri kemanusiaan pula mahu letak ke mana..???.
Di sekeliling aku terlalu ramai yg mendambakan cahaya mata sendiri.. Namun msh belom ade rezeki..
Tp di sana.. Senang2 org membunuh bayi2 yg suci tuh..
Kalau aku.. dr aku bunuh baby itu terang2an .. baik aku hanyutkan mereka ke laut.. Seludup mereka ke negara2 jiran.. Asalkan bukan aku sendiri yg membunuh..

*depressed*

Ketermadunan jahilliyah ni bg aku kerap berlaku disekeliling aku..
Bila yg bodoh mengherdik yg pandai..
Bila sang pendidik melutut kpd sang penuntut ilmu..
Bila sang kekasih mendabik dada kepada sang pencipta..
Kan?

Moga Allah selamatkan kita2 ini dr dunia yg aku gelar.. Pre-Dajjal Generation..
Owh.. (-_-')

Selamat beribadah kalian.. uhuk2..
*x boleh nk senyum sbb stressed dgn hal baby tadi.. sile jenguk berita bertulis di sini..  http://www.harian-metro-online.com/ibu-lahir-anak-kembar-12-dipaksa-pilih-1-dan-11-yang-lain-akan-dibunuh *

2 comments:

  1. kyaaaahhhh!!maru kawaaiiii!!**mesti komen yg tu dulu.hehe**

    adooii...mmg stress tol dengan kes ni.pakcik aku kemain susah nak dapat anak...da bertahun2...yg ni senang2 jek nak bunoh...huhu.

    ReplyDelete
  2. Aku dh agk ko akan komen bab tu dulu..! cet!! haha
    Kan.. ramai org sekeliling aku x dpt pon ank lagi.. org lain sedapp je nk bunuh anak..huhu

    ReplyDelete