.: Wahai anak Adam, Berhati-hatilah dengan urusan dunia kerana halalnya dihisab haramnya diazab :.

Saturday, August 11, 2012

Ramadhan 21 : Antena Rosak Dek Jual Mahal? Owh....



Asslammualaikum wbt..

Alhamdulillah.. sudah 21 hari kita berada di bulan yg penuh barakah ini. Moga kita semakin kuat merebut kasih sygNya.. :)

Sesungguhnya, di bulan yg penuh maghrifah ini.. Tentu ada sahaja ujian yg mendatang..
Baik yang membuatkan kita sedih.. Mahu pun membuatkan kita lbh kuat utk berlari..
Ewah..
Aku punyai satu cerita yg agak menarik utk di share..
Cerita aku dan seseorang yg aku kira.. Pelik orangnya..

Aku kenal dia.. Dlm.. setahun mungkin.. Tapi.. sgt jarang berckp..
Mungkin kerana attitude dia yang berat mulut.. maka membuatkan aku tidak perasan kehadiran dia sgt..
Lagipun.. Kebelakangan ini.. aku mls mahu beramah tamah dgn lelaki..
Oh.. kantoi.. dia seorg lelaki.. Haha.. :p
Tah.. bg aku dia ini.. Pelik..
Tindak tanduk dia serba pelik..
Dan aku yg kurang selesa ini..haruslah menafikan kehadiran dia dlm hidup aku..
Sebabnya.. Tak kuasa!

Lalu satu hari.. ada cerita2 mengatakan yang dia akan berkahwin ujung tahun ini..
Aku sgt terkejut.. bkn sbb apa.. sebab wah.. ada juga org memahami dia.. hehe
Tapi.. lain pula cerita yg aku dgr...
Kata2 gurauan dr teman2 yg mengatakan dia berkawin sbb aku jual mahal..
Wow.. mcm artis plak rasa..Tapi kan..
Eh..
Pelik kan..

Lebih menghairankan bila.. dia ckp..
Dia jemput aku utk dtg wedding dia jika aku mahu lihat siapa yg menggantikan tempat org yg jual mahal pd dia dulu..
Oh.. that is so rude! Rude to my feeling btw...
Angin xdek.. hujan xdek.. ribut apatah lagi.. tup2 kata aku jual mahal...

Bila ms aku berjual beli dgn dia..
Ckp pun x pernah..
Hint2 dia bg ada ke.. apsal aku x jelas...
Adakah antena aku ini kurang berfungsi dgn baik hingga xdpt kesan hint2 tersebot..

Tapi 1 benda yg pasti.. Aku sgt ANNOYING dgn keadaan ini..
Macam2 perasaan ada time itu...
Allah.. macamana lah aku boleh jumpa org begini.. owh..

Aku percaya.. jodoh itu plan Allah..
Aku kawin lambat bukan kerana aku jual mahal...
Walaupun for some reason I think kita mmg kena jual mahal kerana org tersebut bakal menemani kita seumur hidup bahkan.. jika izin Allah hingga ke syurga ok..
Jadi harusss la kena jual mahal sikit... Demi sedikit jaminan utk ke syurga..
Tapi selebihnya.. Aku percaya janji Allah..
Jodoh...Ajal.. Maut.. Rezeki semua di tgn Dia..
Selagi kita berusaha.. dan Kita sertakan Allah dlm setiap tindakan kita..
Sure Allah tolong.. Sure Allah permudahkan segala2nya.. Baik bab rezeki.. Mahupun jodoh..
Itu kepercayaan aku dan aku akan cuba sentiasa berpegang pd itu...

Maka nya...
Bukan kerana antena rosak dek jual mahal..
Tetapi jual mahal for Allah sake..

Setuju...? Tak?
Ini negara demokrasi.. Maka.. Sile terima.. Ahaks..

Oklah... Selamat beribadah kalian. Moga Allah redha.. :)



 

1 comment:

  1. InshaALLAH. Jodoh zania mesti ALLAH beri yang baik2. =)

    ReplyDelete