.: Wahai anak Adam, Berhati-hatilah dengan urusan dunia kerana halalnya dihisab haramnya diazab :.

Wednesday, August 8, 2012

Ramadhan 18 : Hidangan Barakah Hanya Tinggal Hidangan.. Sobs!



Assalammualaikum wbt..

Alhamdulillah.. syukur sudah hari ke 18 kita berpuasa.. Moga2 sudah recharge iman kita utk menempuhi 10 malam terakhir kelak.. :)

Seperti entry sebelum ini.. Sahur mmg sgt2 lah penting bila mana kita berpuasa..
Bukan kerana sahur itu mahu mengelakkan kita lapar disiang hari semata..
Bahkan ia punyai barakah didalamnya..

Berbuka dgn bihun mmg sdp..
Nak2 air tgn sang sahabat baik..
Inilah di namakan hidangan barakah..
Simple.. Sedap.. Penuh kash syg..auww...

Lalu hidangan barakah ini jugalah menjadi sahurku di hening pagi..
Namun.. Apakah daya..
Hidangan barakah hanya tinggal hidangan..
Barakahnya sudah hilang...
Barakah sahur...

Walaweeiiii.... 1st time x sedar utk bangon sahur!!!
Sedar2 dah pukul 615am..
Peh..
Mmg x sangka..
Dgn aku ni si pengidap gastrik yg tegar...
Kls plak ade pd hari itu..
Mmg sgt mencuakkan aku..

Seharian itu aku berdoa moga aku dikuatkn hati utk meneruskan puasa..
Walaupun pedih2 dek menahan sakit perut yg amat..
Alhamdulillah..
Puasa ku selamat...
Terima kasih Allah..

:)

Selamat Beribadah kalian..!

 

2 comments:

  1. ohoi!terlepas sahur wei...x sgke...maybe aku tros tido tanpe sempat berdoa spy Allah sedarkan sahur nnti...uhuk~

    ReplyDelete
  2. Masak dari hati.. Masak dgn iman....hihi =)

    ReplyDelete