.: Wahai anak Adam, Berhati-hatilah dengan urusan dunia kerana halalnya dihisab haramnya diazab :.

Sunday, August 5, 2012

Ramadhan 15 : Perasaan berperisa.. Strawberi Cekelat!



Assalammualaikum wbt..

Alhamdulillah.. sudah separuh Ramadhan kita harungi... Amacam..? Sudah semakin meningkat atau semakin menurun amalan kita?? Aku? Owh.. *terdiam*

Tanggal 4 hb tiba lagi..
Sudah 7 bulan arwah mak pergi menemui Ilahi..
Allah...
Tak sangka.. Macam baru semalam arwah mak ada disisi..
Syukur..
Di sepanjang jalan kedukaan aku ini.. Allah bantu aku..
Dgn pertolongan yg bukan sahaja merawat kedukaan aku..
Bah kan di pinjamkanNya kekuatan sehingga aku masih bernafas hingga sekarang..
Alhamdulillah...
Aku yakin.. mak.. abah.. berada disisi Sang Pencipta dgn bahagia....
Itu doa aku.. di setiap hela nafasku...
Amiin...


Arwah mak yg tabah melawan sakit yg ditanggung..Allah.. (T__T)



Di dalam tangisan naluri yg terpendam jauhh di sanubari aku ini...
Aku di sajikan dgn kehadiran insan2 yang sgt bermakna disisi...
Perkenalan 9 tahun yg lalu bagai baru semalam aku rasai...
Suka duka.. gelak tawa.. sedu tangis.. semua menjadi satu..
Satu kenangan...

Aku akui.. hidupku.. kesedihan aku.. kegembiraan aku..
Bukan semua mahu mengerti dan akan mengerti..
Tapi mereka ini sebilangan manusia yg tergolong dlm kategori ini..
Aku.. payah mahu berkongsi hal hidup dgn org..
Susah mahu percya org utk bercerita hal hati..
Tapi mereka ini..
Aku percaya.. Dan aku.. selesa...
Sudah 9 tahun..
9 tahun.. bukan tempoh yang singkat...
kan..?

Ramadhan ke 15 kali ini.. kami bertemu lagi..
Dgn cerita galak tawa yg seindah 9 tahun lalu..
Ramadhan 15 ini juga..
Membuatkan sedih duka dek merindu mak dan abah..
Hilang entah kemana...

Dan perasaan ini....
Berperisa.. Strawberi Cekelat..
Masam2 Manis..!

Sang Sahabat.
Niza, Wani, Adik and Zubed.
Photo by Dajwa.
:)

















Moga Allah redha!

:)

Selamat beribadah kalian..




2 comments:

  1. Uknwah fillah forever! "you are not alone..."**in style of MJ** hehe.

    ReplyDelete
  2. Uhuks! *tetibe tgk langit mcm nak ujan..* haha

    ReplyDelete