.: Wahai anak Adam, Berhati-hatilah dengan urusan dunia kerana halalnya dihisab haramnya diazab :.

Tuesday, August 7, 2012

Ramadhan 16: Merajuk dgn Allah? Ampunkan aku Tuhan..



Assalammualaikum wbt...

Alhamdulillah.. sudah hari ke16 kita di dalam bulan yang barakah ini. Syukur.. msh bernafas dan masih mampu menjalani ibadah kpdaNya dgn baik... :)

Hari ini.. Aku sgt malu dgn Allah..
Malu yang amat...!
Entah kenapa.. Tiba2 hati ini sgt rakus mempersoalkan perhatian Allah kpda aku yg aku kira semakin hari semakin berkurang...
Aku rasa.. Allah mcm telah lupakan aku..
Allah mcm.. x mahu amik tahu hal aku lagi...
Sungguh...
Aku tahu itu adalah khilaf yg paling tak patut aku lakukan..
Namun.. entah kenapa hati ini tiba2 menyoal itu ini...
Diluahkan dr hati.. Dizahirkan dgn airmata...

Sebenarnya...
Allah tak pernah sekali pun meninggalkan aku sendirian..
Allah ada disitu bersama aku..
Tatkala aku alpa akan kehadiranNya dlm hidup aku..
Aku mula merasakan.. Allah lah yg x mahu dah ambil tahu hal aku..
Walhal..
Aku ini siapa..?
Mahu persoalkan kasih syg Allah sedang kasih sayang aku pdNya hanyalah sebesar hama..

Aku malu setiap kali sujud padanya..
Aku malu setiap kali bibirku menyebut namanya..
Aku malu setiap kali lisan ini mengalunkan kalamnya..
Aku malu yang amat..

Aku tak layak mempersoalkan itu ini..
Aku ini hanya hamba yg hina.. Yang hanya mengharap pdNya di atas muka bumi ini..
Kesedihan aku.. Kekurangan aku.. ketidaksempurnaan aku..
Aku jadikan utk menyalahkan Allah ats apa yg berlaku..

Sedang nafas aku ini milik Dia..
Jantung yg berdegup ini hak Dia..
Kudrat yang aku gunakan sehari2 ini.. kepunyaan Dia..
Lantas.. Mengapa aku pula yg harus merajuk dgn Dia..
Allah tidak berkurang apa2 pun jika aku tiada...'
Tapi aku ini.. jika tiada Allah.. Tiadalah aku.. tiadalah segalanya..

Ampunkan aku ya Allah..
Ampunkan aku ya Rabb..
Ampunkan aku ya Rahim..

Malu sungguh aku mahu berdepan dgnMu..
Malu sungguh aku mahu bertemu dgnMu..
Malu sungguh...

Ampunkan aku..
Ampunkan aku..
Ampunkan aku..

(T___T)


Selamat beribadah kalian..

Notakaki: Thanks Dajwa.. Kau tahu kan.. sgala apa yg ko katakan adalah sgt2 bermakna utk aku.. dan ya... kau juga salah satu tanda kasihnya Allah pd aku.. Alhamdulillah... :)

 

3 comments: