.: Wahai anak Adam, Berhati-hatilah dengan urusan dunia kerana halalnya dihisab haramnya diazab :.

Tuesday, August 14, 2012

Ramadhan 24 : Bunga Cengkih itu Painkiller Sihat! Woha!



Assalammualaikum wbt..

Alhamdulillah.. Ramadhan ke 24 kita berpose.. masih sihat lagi utk beribadat?hee..

Aku..? tidak..
Sepanjang hari menanggung sakit gigi...
Sakit yang amat...
Sepanjang masa berdoa agar Allah kurangkan sakit kerana tidak mahu buka puasa...
Alhamdulillah..
Aku berjaya berpuasa wlopun keadaan yg sakit amat...
Syukur Allah beri kekuatan dan kesabaran.. huhu..

So kalau ikot kan lps berbuka aku nak makan pain killer..
Tapi tetiba rasa.. ehm.. bykknyyeee drug dah msk dlm bdn aku ni..
So aku decide utk ikot petua yg diberikan oleh org2 tua...
Dan juga di sebut oleh chef Amar dlm Hidangn Barakah.. wops!
Ye.. Bunga cengkih..
Itulah petuanya..

Gigit dlm 3 4 kuntum bunga cengkih.. Selawat byk2 sambil zikir pape yg patut insya-Allah akn berkurang..
Aku?
Syukur! Tak perlu mkn pain killer dah..
Ia benar2 mujarab utk badan aku..
Alhamdulillah..
Bunga cengkih tu mediumnye sahaja..
Kuasa menyembuh.. tetap di tgn Allah..
Kan..?
:)

Oklah.. Selamat beribadah kalian! ^^

Ok.. sebelom terlupa.. Bunga cengkih tau... Ghupenye begini..


Bukan Bunga Lawang....! ha... Jgn conpuse mcm aku! hahaha...



*smile*


 

1 comment: