.: Wahai anak Adam, Berhati-hatilah dengan urusan dunia kerana halalnya dihisab haramnya diazab :.

Saturday, August 11, 2012

Ramadhan 20 : Tiada Alasan Untuk Tidak Bersyukur!



Assalammualaikum wbt..

 Dalam tak sedar, sudah masuk fasa ke3 Ramadhan. Alhamdulillah.. msh diberi kesempatan utk bernafas di bumiNya.. Semoga ibadah kita di saat ini sudah semakin baik berbanding hari2 sebelumnya.. Insya-Allah..

Kalian dh tgk iklan Bernas baru2 ni sempena raya?
Di facebook, berpuluh2 shbt yg pos iklan tersebut dgn pelbagai komen namun.. emosi nya sama..
SEDIH!
Kisah 2 budak kecil yg cacat penglihatan dan pendengaran memulakan perjalanan blk ke kampung sang sahabat. Bermacam2 dugaan di lalui...
Di awal cerita.. Kita rasa bahawa beraya dgn ibunya di kampung tentu menggembirakan..
Namun di akhir cerita.. rupanya.. mereka hanyalah melawat pusara arwah ibu nya..
Allah..
Berderai air mata ini..
Anak yatim.. Cacat kurang sempurna.. tetapi tabah melalui hari2 mereka..
Maka.. Nikmat Tuhanmu yang mana satukah yang kamu mahu dustakan??

Aku..
Menampar diri beberapa kali sbg tanda malu ats diri sendiri...
Aku ini.. walupun tiada mak.. tiada abah..
Sekurang2nya aku msh ade family dan sahabat yg sentiasa berada disisi..
Kerja yg baik.. Pelajaran yg lbh dari cukup..Kesihatan yg sempurna..
Apa lagi alasan aku utk tidak bersyukur..

Allah.. ampunkan aku ya Allah..
Ampunkan aku... (T___T)

Selamat beribadah kalian..



 

1 comment: